Απόσπασμα συνέντευξης του Παναγιώτη Μπελντέκου στην εφημερίδα το Κέρδος

Στα έργα σας δίνετε ιδιαίτερη σημασία τόσο στο θέμα σας όσο και στον περιβάλλοντα χώρο του. Τι αντιπροσωπεύει για σας ο περιβάλλων χώρος; Γαιτί προτιμάτε να δίνετε μεγάλες διαστάσεις στα έργα σας;

Δεν επιλέγω πάντα μεγάλες διαστάσεις. Ένα έργο μπορεί να είναι "μεγάλο" ή "μικρό" ανεξάρτητα από τη διάστασή του. Η εικαστική πρόθεση αυτής της ζωγραφικής προσπάθειας ήταν να δουλευτούν οι φιγούρες αισθητικά ισοδύναμα με τον περιβάλλοντα χώρο. Από την ανάγκη αυτής της σύζευξης προέκυψαν τα μεγάλα μεγέθη των έργων.

 

Γιατί επιλέξατε αυτή τη φορά ως θέμα τα πορτρέτα γυναικείων μορφών;

Χωρίς να έχει αποτελέσει μία απόλυτη θεματική επιλογή για μένα, η ανθρώπινη μορφή, είναι κάτι που με έχει απασχολήσει από τα πρώτα χρόνια της ζωγραφικής μου προσπάθειας. Πιστεύω ότι στη φιγούρα εμπλέκονται με πολύ ενδιαφέροντα τρόπο η εκφραστικότητα της ζωγραφικής ερμηνείας με το συναίσθημα. Μία ανθρώπινη παρουσία πάντα φορτίζει και τον ζωγράφο που επιχειρεί να την "αποτυπώσει" και τον θεατή που προσλαμβάνει το αποτέλεσμα.

Θέλετε ο θεατής του έργου σας να ανακλύπτει το έργο σας σταδιακά; Η ζωγραφική είναι άσκηση του βλέμματος;

Οι συναισθηματικές ερμηνείες του έργου από τον θεατή είναι απόλυτα θεμιτές. Νομίζω ότι το έργο είναι ένας πίνακας προβολής συναισθημάτων και αισθήσεων και για τον δημιουργού και για τον θεατή. Το αν αυτές οι προβολές έχουν κοινό τόπο δεν πρέπει να απασχολεί κανέναν από τους δύο.

Τι αποτελεί για σας γενεσιουργό αιτία δημιουργίας; Τι σας εμπνέει; Θέλετε να μοιράζεστε κάποια βιώματά σας με το φιλότεχνο κοινό;

Τα βιώματα σίγουρα επηρεάζουν τις όποιες δημιουργικές επιλογές. Σε μένα πάντως δεν αποτελούν συνειδητή αφετηρία. Έμπνευση είναι η προσδοκία για συνέχεια της πράξης. Ο διάλογος με τον θεατή πιστεύω πως παραμένει πάντα διαθλαστικός.

Σας απασχολεί από την αρχή της δημιουργίας η στοιχειοθέτηση μίας προσωπική, αναγνωρίσιμης δικής σας ζωγραφικής γλώσσας και η συνέπεια σ' αυτήν;

Νομίζω ότι το ύφος της κάθε ζωγραφικής προκύπτει από μόνο του. Είναι σχεδόν σαν τη βιολογική καταγωγή. Νομίζεις ότι παρεμβαίνεις, στην πραγματικότητα επηρεάζεις ελάχιστα. Η συνέπεια στην Τέχνη δεν αφορά το ύφος αλλά την ειλικρίνεια της προσέγγισης.

Πιστεύετε ότι η ελληνική Τέχνη είναι ανταγωνιστική στο εξωτερικό;

Πιστεύω πως η σύγχρονη ελληνική Τέχνη δεν υπολείπεται σε τίποτα από αυτήν του εξωτερικού. Πολλές φορές μάλιστα διεκδικεί και την πρωτοπορία, με την ουσιαστική έννοια του όρου. Το πρόβλημα έγκειται στους μηχανισμούς προβολής της.

Τι είναι ζωγραφική για σας;

Μία ανάγκη...

 

επιμέλεια Ρούλα Κοτσέτα